Strona główna » Exclusive Microsoftu w rękach Sony!

Exclusive Microsoftu w rękach Sony!

Sunset Overdrive to drugi, zaskakujący transfer na rynku

W połowie sierpnia Sony ogłosiło przejęcie Insomniac Games co było całkiem sporym zaskoczeniem acz raczej dość naturalnym krokiem dla japońskiego giganta. Widać było, że obie firmy się ze sobą doskonale dogadują, bowiem Insomniac wyprodukowało dla włodaży PlayStation kilka tytułów – w tym doskonałe Ratchet & Clank oraz fenomenalnego Spidermana.

Od tamtej pory amerykanie w pocie czoła pracują nad nowym tytułem i z dużą dawką prawdopodobieństwa możemy przyjąć, że będzie to kolejny tytuł o człowieku pająku. Jednak Insomniac w międzyczasie wyprodukowało też jeszcze jedną, dość szaloną grę

Sunset Overdrive

To była jedna z ważniejszych premier dla Microsoftu. Grę promowano wszystkimi możłiwymi kanałami łącznie z wypuszczeniem dedykowanego bundle. Zresztą, sama gra, choć specyficzna, była naprawdę bardzo dobra. Stąd oczywistym pytaniem było, czy Sony nabywając amerykańską firmę, przejęła również prawa do exclusive’a Microsoftu. Wczoraj wszystko się wyjaśniło.
Shuhei Yoshida w udzielanym wywiadzie został zapytany o IP należące do Insomniac. Odpowiedział dość jednoznacznie:

„SIE ma prawa do wcześniej wydanych produkcji Insomniac. Czy są chętni na pojawienie się tych prac na PlayStation?”

Dziennikarze, którzy z nim rozmawiali nie odpuszczali i tak przyciśnięty stwierdził:

Insomniac to potężny deweloper, więc mogę tylko powiedzieć, że nie mogę się doczekać ich przyszłych tytułów (śmiech). W zeszłym roku przygotowali „Marvel’s Spider-Man” i wkrótce zaoferują „Stormland” dla Oculusa. Robię coś (śmiech).

To już drugi tytuł, który Microsoft wypuszcza z ręki

Wcześniejszym tytułem był prawdziwy hit – Alan Wake. Niedawno studio Remedy potwierdziło, że „odzyskało kontrolę” nad tytułem, więc teraz nic nie stoi na przeszkodzie by rozpocząć pracę nad pełnoprawnym sequelem. Z jednej strony cieszy, że gigant z Redmond inwestuje w nowe studia, które włącza do swojej dywizji Xbox Game Studios, z drugiej – niezrozumiałe jest wypuszczanie solidnych marek z rąk. Czasem ciężko jest zrozumieć strategię Microsoftu względem swojej platformy. Jedno jest pewne. Teraz gracze Playstation mogą zacierać ręce. Jestem pewien, że niedługo doczekamy się sequeli obu tytułów.

Filip Turczyński

Chcesz wiedzieć więcej?